Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mortens` Golf 1992 CL med Soundstream

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Morten Pettersen View Post
    Hvordan jeg trekkete... tja... Hvordan trekkte jeg ikke? hehe. Ble litt hysterisk da det begynnte å tørke for mye å det ikke festet seg lenger.
    Skal til hoggeren til fredagen å nappe ut ett dash av en 3èr og sjekke hvordan ting ser ut.
    I å med at jeg har dempet dørene såpass mye så satt jeg å tenkte på å la ML165 stå i dørene å heller sette inn en mellomtone i dashen sammen med en dome.
    Lurte på om jeg kunne kjørt en HP4 på alt sammen om jeg bare kjørte ML165 aktivt mens jeg satte mellomtonen over på sub utgangen på delefilteret som følger MLK165 settet!?.
    Ja, det var akkurat det som var tanken min..

    Om jeg skal anbefale deg noe, så vil jeg mene Space 6L mellomtonen er perfekt til det bruket. Veldig enkel å montere/få plass til i dashen er den og.
    Honda Civic
    Audison Thesis

    http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

    Comment


    • Tenkte på HL 100 eller noe jeg da. Skal høre litt med mentorene mine, om hva de har å si

      Comment


      • Skal vanskelig gjøres å blir bedre enn space på mellomtone, i den prisklassen Men HV100 eller 130 er ikke noe dårlig valg det heller.
        Mvh
        Pål Andréas Bryng
        Bilstereosenteret.no
        Vi forhandler bl.a.:
        Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
        Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


        Følg oss på Facebook
        Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

        Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

        Comment


        • Har testet HV165 i samme konfigurasjon som Space 6L. (På dash sammen med Space diskant på Space K6L delefilter, free-air)
          Space 6L var i en annen verden enn HV165 mellomtonemessig.
          Mye mer detaljer, luft, dynamikk og lytteglede. Men HV165 hadde dog en tanke eller to kvaliteter i midbassen som ikke Space'n hadde, den tålte også en tanke mer "juling". Men som ren mid-mellomtone skal det godt gjøres å overgå Space 6L. Men frykter at du må kjøpe hele settet for å få tak i det elementet, siden de ikke er å få løst for øyeblikket? (correct me if i'm wrong Pål)
          Honda Civic
          Audison Thesis

          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7251

          Comment


          • Space 6 finnes løs, men ikke 6L
            Last edited by Bilstereosenteret.no; 14-05-2007, 09:14.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • Originally posted by RiZLa View Post
              Har testet HV165 i samme konfigurasjon som Space 6L. (På dash sammen med Space diskant på Space K6L delefilter, free-air)
              Space 6L var i en annen verden enn HV165 mellomtonemessig.
              Mye mer detaljer, luft, dynamikk og lytteglede. Men HV165 hadde dog en tanke eller to kvaliteter i midbassen som ikke Space'n hadde, den tålte også en tanke mer "juling". Men som ren mid-mellomtone skal det godt gjøres å overgå Space 6L. Men frykter at du må kjøpe hele settet for å få tak i det elementet, siden de ikke er å få løst for øyeblikket? (correct me if i'm wrong Pål)
              4 stk HV 165 L pucher iallefall veldig bra
              VW/Audi ende-tusi-ast!

              Comment


              • Sliter veldig med å få riktig plassering samt lyd av 6.5". Så jeg å Tony satt i dag å vridde hodene nesten ut av ledd ang å bygge om dashbordet. Konklusjon: golf 3 dash suger!
                Så snudde vi oss 180 grader å så inn i en golf 4....
                HMMMMM...... Mye javnere, penere, enklere dash.
                Noen som har noen formening om hvordan det er å sette inn 4 dash i en 3`r?
                Den er 2 cm smalere, men tenker da på rattstamme samt høyde forskjell.

                Comment


                • Siden jeg ikke har noe peil på Glassfiber i anleggsform, Lyrer jeg på om dere bare legger på et pledd/laken osv og bare kliner på med epoxy? ser sånn ut dette..
                  Eller blir det laga form av dette som støpes med glassfiberduk etterpå?

                  Lyst til å lage noen nye paneler til feste for 5" i døra siden den plasten som er der er bare skrangel... Golf 2 dette er snakk om...

                  Og hva trenger jeg av utstyr?

                  Comment


                  • De fleste bruker ett flease pledd som heter "Irma" ifra Ikea som koster 20 kr.
                    Strekk dette rundt der du vil ha dekselet og pass på at det er stamt å fint.
                    Så dynker du det rikelig ned med polyester å lar det tørke.
                    Så bruker du glassfiber strie å armerer dekselet så det ikke sprekker.
                    Når du har grov slipt dette, går du på med soft sparkel, så er det fram med slipe klossen igjen Fortsett med å slipe også sparkle det det er javn å fint. Så er det klart for trekking Lykke til

                    Comment


                    • Dagens update: Satt inn Golf 4 dashbord. Annbefales IKKE! Dritt jobb. Angret som en hest midt i monteringen da jeg aldri så slutten på tunnelen.
                      Men etter 9 timer så sitter det på plass.
                      Så da er det bare å støpe noen nye deksler så jeg får festet det gammle elektriske samt varmeapparat styringen.
                      Bilder kommer i morra.
                      Ps: Må finne på noe lurt med speedometer klokka. Finnes ikke sjans får å få det fint. Så lurer på å kløyve 3`n og 4`n å bytte innmat. Gruer meg

                      Comment






                      • Manglet noen deksler samt jeg skal bytte ratt.
                        Noen som vet om golf 4 dash med airbag deksel, lufte kanalene midt i dashen + ramma hvor man setter fast varmeapparat styringen osv så hyl ut.

                        Comment


                        • Hvordan passer dørtrekkene mot den nye dashen?
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • Originally posted by Hifonic View Post
                            Hvordan passer dørtrekkene mot den nye dashen?
                            Helt ræva. Må lage nye

                            Comment


                            • Hadde det ikke vært lettere med Corrado dash? passer jo rett på...

                              Comment


                              • Originally posted by Jvh View Post
                                Hadde det ikke vært lettere med Corrado dash? passer jo rett på...
                                Er vel det samme som org mitt?
                                Last edited by Morten Pettersen; 19-05-2007, 23:52.

                                Comment

                                Working...
                                X